Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al LROC

Punctul 1 – Generalităţi

  1. Clubul reprezintă o comunitate de oameni pasionaţi de natură şi de maşini cu tractiune integrală, PROPRIETARI de autovehicule marca Land Rover.
  2. Aderarea la Club reprezintă un act liber consimţit şi se face doar în urma unei cereri personale şi a unei recomandări venite din partea unui membru cu drept de vot (Art.14, al.7 din Statut) al Clubului.
  3. Clubul nu urmareşte realizarea de profit din activităţile sale.Toate fondurile atrase (prin cotizaţii / donaţii / etc.) sunt folosite exclusiv la realizarea obiectivelor propuse şi aprobate de catre membrii de Club.
  4. Clubul ţine o evidenţă strictă a cheltuielilor şi a veniturilor sale, acest lucru realizându-se prin intermediului unor acte contabile, legal întocmite de către o persoană calificată şi autorizată.


Punctul 2 - Aderarea la Club - dobandirea calitatii de membru

Dobândirea calitaţii de membru de Club se face în urma îndeplinirii următoarelor condiţii:

-          votarea cererii şi propunerii de aderare de catre membri Consiliului Director şi obţinerea majorităţii.

-          aderarea se face efectiv după un "stagiu de proba" (acest stagiu echivalează cu participarea la activităţile Clubului, timp de cel puţin o lună, înainte de acceptare).

 

Punctul 3 - Excluderea - pierderea calităţii de membru

 Pierderea calităţii de membru de Club se face în următoarele circumstanţe:

  1. la solicitarea membrului prin cerere scrisă, adresată Comitetului Director.
  2. prin încălcarea flagrantă, vizibilă şi vădit intenţionata a prevederilor prezentului Regulament sau a Statutului.
  3. în urma unui proces democratic de vot în cadrul Adunării Generale - în urma căruia majoritatea membrilor (50%+1) decide acest lucru - ca urmare fireasca a unor actiuni ce aduc atingere imaginii Clubului. În lipsa posibilităţii de convocare a unei Adunări Generale, respectivului îi este suspendată calitatea de membru pana la următoarea Adunare Generală.

 

Punctul 4 – Adunările Generale

  1. Adunările generale sunt adunări de interes general la care sunt invitaţi să participe toţi membrii Clubului. La aceste adunări se vor putea discuta aspecte importante din activitatea Clubului, se vor putea face propuneri şi se vor putea discuta probleme legate de Club.
  2. Adunările generale se desfasoară respectând o anumită "Ordine de zi" (listă scrisă cu problemele ce vor fi discutate), adusă în prealabil la cunostinţa membrilor de Club. Membrii de Club pot solicita introducerea pe "Ordinea de zi" si a altor probleme, altele decat cele anunţate.
  3. După fiecare Adunare generala se va întocmi (de catre Secretarul General) un proces-verbal în care vor consemna toate aspectele discutate / votate în cadrul Sedinţei.
  4. În cadrul acestor sedinţe, orice fel de propunere se va putea vota prin "vot deschis", votul unui membru fondator fiind egal şi opozabil votului unui membru activ sau membru afiliat.
  5. Membrii fondatori, organele de conducere ale Clubului sau majoritatea membrilor (50%+1) pot decide convocarea unei Adunări generale. Frecvenţa acestora nu este reglementata, ele au loc cel puţin o dată pe an şi atunci cand membrii Clubului hotărăsc de comun acord să se întâlnească, sau atunci când evenimente importante în activitatea Clubului impun acest lucru.

 

Punctul 5 - Organele de conducere şi control

  1. Prin Statut, Clubul este condus (executiv) de catre un Consiliu Director compus dintr-un număr de 5 membri:

-          Preşedinte

-          2 Vicepreşedinţi

-          Secretar General

-          Purtător de cuvânt

  1. Pentru anul 2012, funcţiile Consiliului Director sunt ocupate de catre cei 5 membri fondatori (lucru impus de Legislaţia Românească în vigoare la data întocmirii Actului Constitutiv). Acest lucru a fost confirmat prin vot şi la Adunarea Generală de la Păltiniş.
  2. In vederea ocupării acestor funcţii se vor organiza alegeri, conform cu Art. 14 şi 15 din Statut.
  3. Din punct de vedere economico-legal, activitatea este supervizată de către Cenzorul Asociaţiei, conform Art. 25 din Statut.

 

Punctul 6 - Obligaţiile membrilor de Club

 

(1)   Obligaţii de ordin "material"

 

  1. Odată cu admiterea în cadrul Clubului, fiecare membru trebuie să platească o taxă de înscriere în valoare fixă de 200 RON. În schimbul acesteia, membri primesc legitimaţia de membru şi însemnele  cu sigla clubului (set de stikere, şapca, badge, insigna, tricou) care vor acoperi integral suma.
  2. Anual, pană la data de 31 martie, fiecare membru al Clubului trebuie să achite cotizaţia. Membri admişi in cadrul Clubului trebuie să achite cotizatia, proporţional cu perioada ramasă din an,  în cel mult două săptamâni de la data primirii in Club.
  3. Pentru anul 2016 cuantumul acesteia este:

-          50 RON – membri fondatori, membri activi şi membri afiliaţi.

-          50 RON – membri de familie şi membri simpatizanţi.

-          Membri onorifici sunt scutiţi de plata cotizaţiei şi a taxei de înscriere.

Cotizatia reprezintă contribuţia membrilor de Club la cheltuielile comune ale Clubului, iar sumele strânse în casieria Clubului cu aceasta ocazie se supun controlului Comisiei de Cenzori.

  1. Neplata cotizaţiei la termenul stabilit atrage dupa sine, în mod automat, pierderea calităţii de membru de Club
  2. Consiliul Director poate aproba "scutirea temporara" de la plata cotizaţiei, pentru un membru de Club, numai în urma unei situaţii excepţionale şi în urma analizării unei cereri făcute în acest sens.
  3. În cazul pierderii calităţii de membru de Club, cotizaţia NU se înapoiază.
  4. Cuantumul cotizaţiei se poate modifica, anual, la propunerea Consiliului Director şi cu aprobarea Adunării Generale, în funcţie de necesităţile financiare ale Clubului.

 

(2)   Obligaţii de ordin "moral"

 

  1. Membrii de Club au datoria de a se sprijini reciproc, în plan spiritual, moral şi material, apartenenţa la Club fiind vazută ca patrunderea într-o mare familie unde membrii acesteia se ajută unii pe ceilalţi.
  2. Membrii de Club au datoria de a respecta prevederile Statutului şi Regulamentului Clubului, precum şi hotărârile Consiliului Director.
  3. Folosirea numelui “Land Rover Owners Club Romania” este permisă doar în interesul Clubului şi numai cu acordul Consiliului Director.
  4. Toate acţiunile individuale care se organizeaza în numele Clubului se intreprind numai cu acordul Consiliului Director.
  5. Membrii de Club au obligaţia de a purta însemnele Clubului la toate evenimentele la care participa în calitate de membri ai Clubului.
  6. Membrii de Club au obligaţia de a participa la acţiunile organizate de Club şi de a acorda întregul lor sprijin în realizarea şi ducerea la bun sfârşit a tuturor acestor evenimente.
  7. La  toate activităţile Clubului se va respecta obligatoriu urmatorul Cod de Etică şi Comportament în Off-road:

 

1.      NICIODATA NU PLECA SINGUR (ADICA MINIM 2 MASINI SAU 2 MIJLOACE DE LOCOMOTIE).

2.      SIGURANTA E PE PRIMUL LOC, ORICE AR FI! FII ATENT, FII CONSTIENT SI FOLOSESTE-TI CAPUL! GANDESTE INAINTE SĂ ACTIONEZI! INTOTDEAUNA PLEACA DE LA PREMIZA CA SE VA INTAMPLA TOT CEEA CE SE POATE MAI RAU! NICIODATA nu sta in preajma unui vehicul in miscare, nu scoate maini pe geam, picioare sau alte parti ale corpului. NU merge pe scari, pe sub masina, pe masina sau atarnat de masina... EXISTA DOAR DOUA pozitii in ceea ce priveste o masina - INAUNTRU CU CENTURA, sau LA DISTANTA MARE, in afara masinii.

3.      ESTI RESPONSABIL PENTRU MASINA DIN URMA TA. Intotdeauna trebuie să stii ce face masina din spatele tau, si să o urmaresti in oglinzi. Daca nu o mai vezi in oglinzi, opresti IMEDIAT, si o astepti. Intre timp ii anunti si pe ceilalti (strigate, flashuri, claxoane, sau mai elegant CB daca exista, ori walkies... ). La TOATE intersectiile sau schimbarile de directie care presupun macar o alternativa, OPRESTI si astepti masina din spate, incat să te asiguri ca vede pe unde o iei, incat să te poata urma. Daca masina din spate se opreste, te opresti si tu, si astepti să isi reia mersul. Daca sunt probleme, ajuti... Daca nu s-a stabilit in prealabil si in mod expres acest lucru, NU SPARGE GASCA, NU TE DESPARTI DE GRUP.

4.      ATENTIE LA VITEZA! Limita de viteza (cel putin la ei, unde sunt mai civilizati...) este de 8mph sau 13 Km/h... ORICE AR FI, NU EXISTA MOTIVE SĂ MERGI REPEDE! NU SUNTEM LA RALLY - RAID, suntem la o plimbare... cu cat viteza creste, primul punct - SIGURANTA - este periclitat... si NU DOAR siguranta ta si ci a CELORLALTI... Asta ca să nu mai spunem de uzura pieselor in miscare... FOLOSESTE EFICIENT treptele de viteza, acceleratia, franele, ambreiajul si cuplul motorului, pentru a mentine o viteza MICA si constanta.

5.      RESPECTA MEDIUL INCONJURATOR!!!! In tarile civilizate exista ceea ce se numeste "Tread Lightly" (Umbla usor) un set de reguli/program/mod de gandire care invata soferii de masini de teren să NU strice natura, si să respecte mediul inconjurator. Asta inseamna să nu treci cu masina peste un palc de flori de coltz, sau să calci o caprioara! NU DISTRUGE NATURA!

6.      INAINTE SĂ PLECI LA DRUM, sau dupa ce ai plecat la drum, fii constient ca soferii sunt diferiti, si masinile sunt diferite! Unii soferi pot fi mai experimentati, altii mai putin experimentati, la fel cum unele masini pot fi mai pregatite, iar altele mai putin pregatite. FII CALM, si RABDATOR cu cei tineri si novici! Asigura-te ca TOATA LUMEA stie despre ce va fi vorba, despre traseu, despre dificultate si despre ritmul in care se merge... DACA situatia din teren e mai albastra, intervine CALMUL SI RABDAREA, astfel incat toata lumea ce ia parte la iesire să se bucure si să se simta bine.

7.      Daca vezi ceva interesant, un peisaj, niste flori, sau un izvor, sau mai stiu eu ce, poti să te OPRESTI, să chemi si grupul si să admirati impreuna... Tot ce se poate ca ceilalti să nu fi vazut acel lucru, să le fi scapat, dar să vrea să admire frumusetea codrilor patriei... sau a patriei pur si simplu... O calatorie nu inseamna doar să ajungi la destinatie si inapoi, ci si să te bucuri de drum...

8.      ATENTIE LA CONSUMUL EXCESIV DE ALCOOL - Nu e nici o problema să bei o bere... sau doua... sau trei... dar cand treci de zece sau cand incepi să canti "Floricele pe campii" iar lumea se uita ciudat la tine... E CAZUL SĂ TE OPRESTI, si să NU atentezi la siguranta celorlalti, incercand să conduci, pentru ca "LASĂ CA MERGE".... PRIETENII NU ISI LASĂ PRIETENII SĂ CONDUCA BETZI... Cel mai bine totusi e ca bucuria alcoolului să fie simtita cu moderatie si responsabilitate si neconducand masina  pe drumuri publice.

9.      PROVIZII - NICIODATA NU SUNT PREA MULTE.... MANCARE si BAUTURA din belsug... dar MULT mai importante sunt UNELTELE, TRUSĂ DE SCULE, PIESE DE REZERVA si MECANICUL  - In caz de orice eventualitate... TOATE aceste provizii si chestii trebuiesc prinse FOARTE BINE in masina/portbagaj - NU VREM să inceapa să sara si să ne cada in cap cand mergem prin teren accidentat.

10.  STAREA TEHNICA A VEHICULULUI - ENORM de important: atunci cand se strica o piesă, strica si alta piesă, care dupa aia strica si alta piesă si tot asa... INTOTDEAUNA plecati intr-o expeditie, calatorie, aventura, iesire, plimbare, DOAR daca masina e in stare tehnica BUNA.

11.  Cunoaste-ti masina - PE DEDESUBT.... Asta inseamna să stii unde e puntea spate, unde e grupul spate, să stii unde e reductorul si cutia de viteze, si să incerci să protejezi toate aceste subansamble!

12.  Cunoaste-ti unghiurile - Sudiaza unghiurile de atac si de degajare, si invata să apreciezi ce rampe poti să ataci si unde nu poti. Fii FOARTE ATENT si la unghiul ventral - nu vrei să pui masina pe burta, sau să o lovesti pe dedesubt!

13.  INTOTDEAUNA, ORICE AR FI, lasă CAT MAI MULT LOC intre tine, si MASINA DIN FATA.... Daca masina din fata se opreste brusc, face o manevra brusca, incearca să urce un deal si NU reuseste, si curge inapoi la vale, este foarte important să fii departe de ea, incat să aiba loc de manevra. NU iti fa griji, cel ce conduce in fata ta VA AVEA GRIJA DE TINE, să nu ramai in urma, si nu te va lasă să te ratacesti!

14.  CAND AI CEL MAI MIC DUBIU -- OPRESTI, te dai jos, si inspectezi la pas terenul din fata ta... FOARTE important pentru zonele cu noroi - NU stii cat de adanc poate fi, daca e mlastina, cat de tare e pamantul, etc etc...

Daca nu ai experienta indelungata SI CHIAR DACA AI, e mult mai sigur să te opresti, te dai jos si inspectezi! ESTE CRUCIAL la trecerile prin vad... NICIODATA nu intri cu masina intr-o apa, fara să fi intrat cu piciorul... daca tu nu poti, fii sigur ca nici masina nu poate... STUDIAZA malurile, si FUNDUL APEI - daca este prea moale te vei afunda... si nu cred ca vrei asta... CAND URCI UN DEAL, INTOTDEAUNA - urca-l la picior intai, si studiaza ceea ce este dincolo de el!!!! Poate fi un santz urias, poate fi o buturuga taiata, sau mlastina... sau prapastie sau o gaura neagra... INTOTDEAUNA urca dealul la picior, si abia apoi cu masina... cand ai avant si urci deja cu o viteza, daca nu stii ce te asteapta, cazi in groapa... si... ai toate sansele să ramai acolo!

15.  NU BAGA DEGETELE PRIN VOLAN, NU INCOLACI MAINILE AIUREA PRIN VOLAN... VOLANUL se apuca si se manevreaza DOAR de coroana sa exterioara FARA să iti bagi degetele prin el, sub NICI o forma... Miscari bruste de volan in urma configuratiei terenului pot foarte lesne rezulta in degete sau chiar maini rupte...

16.  MERGI DREPT cand URCI sau cand COBORI o panta - EVITA pe cat posibil traiectoriile DIAGONALE, pentru ca TE POTI RASTURNA... La urcare e o problema ceva mai mica, poti să ataci culmea dealului USOR OBLIC - DAR NU EXAGERA!!!! Coborarile in schimb NU SE FAC PE DIAGONALA, TE POTI RASTURNA FOARTE FOARTE FOARTE USOR!!!

17.  CENTURA DE SIGURANTA!!!! - Daca te rastorni nu vrei să zbori prin masina... si reciteste punctul 2. ORICE AR FI SIGURANTA TA SI A CELORLALTI DIN JUR este PRIMORDIALA.

18.  PASTREAZA MEDIUL CURAT!!! INTOTDEAUNA, STRANGE TOATE TOATE TOATE TOATE GUNOAIELE!!!! Gradul nostru de civilizatie trebuie să fie mai presus de gunoaiele si sticlele de bere lasate in urma!!! STRANGI TOTUL, INCLUSIV mucurile de tzigara... In urma noastra natura trebuie să ramana CEL PUTIN la fel de CURATA precum ERA! DACA VEZI urmele unor homo sapiens care au aruncat tot felul de mizerii, LE STRANGI FRUMUSEL SI PE ALEA, in sacul special pentru gunoaie...

19.  Cere premisiune inainte de a merge pe un domeniu privat... Proprietarul se poate supara in caz contrar... NU atenta la animalele domestice, sau nedomestice, si lasă portile exact asa cum le-ai gasit.

20.  RESPECTA ANIMALELE. Opreste-te, priveste, fa poze, DAR NU DERANJA sau ALERGA ca dementul prin padure dupa animale. Au o viata si ele si trebuie să le respectam.

21.  RESPECTA SI OAMENII... Trecatorii, cei care merg la pas, biciclistii, astia pe cai, ciobanii, etc.... OPRESTE, lasă-i să treaca, si apoi continua... INTOTDEAUNA pleaca de la premiza ca tu NU ai prioritate.

22.  NICIODATA nu condu un alt vehicul, decat daca ti s-a cerut acest lucru in mod expres. Poti fi raspunzator pentru eventualele pagube produse... Ai masina ta, poti să o strici... dar nu o strica pe a altcuiva!

23.  CAND SUNT COPII PRIN ZONA, INTOTDEAUNA pleaca de la ideea ca vor incerca să fuga SPRE masina, SUB masina si asa mai departe!!! Fii foarte atent cand dai cu spatele, astia mici nu-i vezi in oglinda, roaga pe cineva să se asigure ca totul e in regula...

24.  TOTI PENTRU UNUL SI UNUL PENTRU TOTI!

 

Punctul 7 - Drepturile membrilor de Club

  1. Membrii de Club au dreptul de a participa la toate Acţiunile / Evenimentele organizate de Club.
  2. Membrii de Club au dreptul şi posibilitatea de a participa la Campionatul Naţional de offroad, Clubul putâd asigura suport logistic, î măura posibilităţor, în cazul în care participarea se face cu un vehicul Land Rover sau construit pe o platformă Land Rover.
  3. Membrii de Club au dreptul de a fi consiliaţi şi ajutaţi de catre Club, în probleme specifice activităţii Clubului.
  4. Membrii de Club au dreptul de a fi informaţi cu privire la toate Acţiunile şi Evenimentele organizate de Club, singura cerinţă fiind aceea de a consulta în mod regulat atat Site-ul ( www.lroc.ro ) cât şi Forumul Clubului

    (http://lroc.ro/index.php/forum )

  1. Membrii de Club au dreptul de a participa activ şi de a fi aleşi, în mod democratic, în structurile de conducere ale Clubului.
  2. Membrii de Club au posibilitatea de a achiziţiona diverse produse cu pret special, în cadrul proiectului “Magazin LROCR” (va fi anunţată data la care acesta va deveni funcţional).
  3. Membrii de Club beneficiază de discount-urile si gratuităţile obţinute de Club la: piese de schimb şi echipamente, consumabile, servicii turistice şi materiale promoţionale.
  4. La Acţiunile/Evenimentele organizate de Club, pot participa, în măsura posibilităţilor şi invitaţi ai membrilor Clubului. Pentru aceştia, însă, cheltuielile se achită integral prin grija membrului care i-a invitat.

Punctul 8 – Sancţiuni

  1. Nerespectarea prevederilor Statutului şi a prezentului Regulament poate atrage, în funcţie de gravitatea abaterii semnalate, sancţiuni ce culminează cu pierderea calităţii de membru al Clubului.
  2. Abaterile vor fi analizate în şedinţele Consiliului Director şi, tot acesta, va dicta sancţiunile ce se impun.
  3. Sancţiunile pot fi:

-          Avertisment – Cumularea a 2 avertismente în decursul a 12 luni consecutive atrage automat suspendarea temporară pe o durata ce va fi hotarata de Consiliul Director.

-          Suspendarea temporară a calitaţii de membru – Pe perioada suspendării temporare membrul în cauză poate participa la activităţile Clubului însă nu beneficiază de prevederile Punctului 7, lit. e,f si g. Totodata i se suspendă dreptul de vot.

-          Suspendarea definitivă a calităţii de membru (în cazul membrilor fondatori)

-          Excluderea definitivă din Club

 

Prevederile prezentului Regulament se pot modifica în urma unor propuneri venite din partea membrilor de Club, în cadrul unor Adunări Generale şi se vor adopta cu o majoritate de 50% + 1 din totalul membrilor Clubului.